Základní škola

Vodníci ve výuce slohu

Vodníci ve výuce slohu

V rámci slohového vyučování se žáci 7. A tentokrát zaměřili na vodníky. Nejdříve si zopakovali, jak vodník může vypadat, co si obléká běžně a co ve sváteční dny, jaké má vlastnosti, dobré i špatné. Potom vytvořili souvislou charakteristiku takového vodníka i se jménem a bydlištěm. Některé informace potom použili při vytváření jeho životopisu, což bylo nové učivo slohu. Do zvoleného formuláře strukturovaného životopisu dopsali kontaktní údaje, vzdělání a předchozí pracovní zkušenosti, včetně znalosti jazyků a zájmů. U některých vodníků jsme tedy po absolvování vysoké školy vodnické, či rybářské našli i tituly, či zahraniční zkušenosti v mořích a oceánech. Nejeden vodník měl za sebou práci potápěče, instalatéra, nebo vychovatele v rybí školce. Ještě přidat fotografii, nebo portrét vytvořit v programu malování. Po charakteristice a životopisu už zbývá žákům napsat vypravování v podobě vodnického příběhu, či pohádky. Těšíme se ně!