Osmáci si v hodině chemie vyzkoušeli filtraci na vlastní kůži. Cílem bylo seznámit se s filtračními technikami a zjistit, jak různé filtrační materiály ovlivňují rychlost i kvalitu filtrace.
Nejdříve si žáci vytvořili suspenzi z vody a křídy, kterou následně museli přefiltrovat přes různé filtrační materiály – vatu, gázu a filtrační papír. Poté každá skupina měla za úkol sestavit filtrační aparaturu.
Jakmile byla aparatura hotová, mohlo se začít s filtrováním. Žáci pečlivě stopovali čas, který jednotlivé filtrační materiály potřebovaly na průchod kapaliny, a zapisovali své výsledky do protokolu. Současně hodnotili čistotu přefiltrované kapaliny – což bylo pro mnohé skutečně zajímavé. Ukázalo se, že filtrační papír poskytl nejčistší výsledky, zatímco gáza byla sice rychlá, ale zachytila jen minimum nečistot.
Experiment se setkal s nadšením. Závěr hodiny byl věnován vyhodnocení výsledků, srovnání časů filtrace a diskusi o tom, jak by se podobné techniky mohly využít v praxi.