V hodinách přírodopisu si sedmáci vyzkoušeli aktivitu, která spojila angličtinu, dějepis a přírodopis. Cílem bylo porozumět procesu vzniku zkamenělin a vytvořit originální výstup – harmoniku ve tvaru hlavy Tyrannosaura Rexe.
Žáci nejprve v angličtině překládali texty popisující jednotlivé fáze vzniku zkamenělin. Tyto informace pak v přírodopisu seřadili, doplnili k nim české popisky a nalepili je spolu s obrázky na harmoniku. Kromě přesného řazení kroků měli možnost obrázky vymalovat, čímž přidali do práce vlastní kreativitu.
Aktivita názorně ukázala, jak uhynulý živočich postupně mineralizuje a stává se zkamenělinou. Žáci si zároveň připomněli období, ze kterého fosilie pocházejí.
Výsledkem byly barevné a informačně bohaté harmoniky, které umožnily žákům spojit více předmětů do jednoho smysluplného celku. Tato aktivita ukázala, že učení může být nejen naučné, ale i zábavné.