Dění ve třídách Začít spolu

Pro budoucí prvňáčky

Ve středu 19.3. jsme se celá třída vydala směr Alternátor, kde probíhala soutěž Boyard. Týmů tento den v soutěži bylo celkem 9. Ve 4.B jsme sestavili 2 týmy - Jen vítězství a Pomeranče. Po společném uvítání se šlo na věc! Oba týmy daly do soutěže maximum, běhaly po celé budově, hravě plnily zadané úkoly i hádanky. Vyzkoušely si např. prolézt pavoučí sítí, porazit strážce ve hře Jenga nebo také společnými silami postavit komín z kostek za pomoci provázků a gumičky.
Po získání pěti klíčů se snažili získat co nejvíce indicií, které jim pomohly do závěrečné hry! Po tvrdém úsilí se nakonec tým Pomeranče umístil na 2. místě a tým Jen vítězství na místě 1. - ještě aby ne, s takovým názvem! Oba týmy dostaly diplomy i krásné ceny a spokojeně se vrátily do školy.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V letošním roce oslavil již své šedesáté narozeniny Večerníček. A tuto významnou událost si naši prvňáci připomněli v centrech aktivit, které se věnovala tomuto televiznímu kamarádovi. V centru Čtení a psaní se tvořila knížku postaviček z večerníčků. Centrem matematiky provedli žáky a žákyně Pat a Mat. Děti jim pomáhaly stavět domečky z matematických příkladů na sčítání a odčítání do 10. Určitě se to dětem dařilo lépe než těmto dvěma popletům. A co myslíte, že by se mohlo dělat v centru Ateliér? No samozřejmě, vyrábět postavičku Večerníčka a skládat papírovou čepičku z novin. V centru Objevy se vzpomínalo, jak jde za sebou znělka, která se objevu každý den v televizi. A pak se tvořil rodný list Večerníčka. Tato pohádková centra si 1.A náramně užila a vzpomněla si na hodně postaviček, která všem přejí dobrou noc.
Večerníček a jeho postavičky děti provázely i v matematice, českém jazyce, hudební výchově a pracovních činnostech. Nová písmenka se vyvodila s opičkou Žofkou a chlapcem Řehořem a jeho řepou. Matematikou nás provázela Malá čarodějnice, Maxipes Fík, Křemílek a Vochomůrka. Dokonce třídou projel pohádkový autobus, do kterého nastupovaly pohádkové postavy. A nechyběl ani taneček na písničku Večerníček. A ač Večerníček bývá spojen s tím, že všichni mají jít do postýlek, tak v první třídě to žilo a nikomu se spát nechtělo.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Víte, že astronomický první jarní den v roce 2025 nastal dnes, ve čtvrtek 20. března přesně v 10:01 hodin? Tak přesně v tuto dobu se třídy 1. B a 2. B po svačině vydaly na první jarní procházku. Druháčci obdarovali prvňáčky lodičkami z dýhy, na které si každý něco nakreslil, nebo napsal svá tajná přání. Dnes je totiž také Mezinárodní den štěstí. To by bylo, aby se nám přání nevyplnila.
Po cestě jsme naše lodičky šťastně vypustili do potůčku a pozorovali, která zdolá vodní překážky. Krásný zážitek umocnilo i jarní počasí a příroda kolem, a tak si dnešní akci užili nejen žáci, ale i paní učitelky.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V pondělí druháci a třeťáci společně oslavili Den sv. Patrika. Dozvěděli se o něm spoustu informací, vyplňovali křížovky a o přestávkách tančili irské tance. Nakonec se k nám přidali i osmáci, kteří nás svojí návštěvou potěšili. 

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Ve středu dne 12.3. se naši žáci zúčastnili okresního kola ve vybíjené v kategorii otevřená (chlapci a dívky). V pořadatelské škole ZŠ Horka-Domky nás čekali 3 soupeři, kteří postoupili z prvních míst v okrskových kolech. Z naší školy se zúčastnili Zeno, Adam, Aleš, Ondra, Kris, Tomové, Jenda, Viky, Bára, Káťa, Sára a Iza.
Celý turnaj byl velmi vyrovnaný. Vybojovali jsme krásné 3. místo!
Všem hráčům gratulujeme k úžasnému výsledku a děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

V&M

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Tento týden se žáci ze 4. B ocitli v období pozdního středověku a vlády Lucemburků. V Ateliéru si měli pohrát s vodovkami a jejich rozpíjením na podkladu a následně na tabletech vyhledat informace o Karlu IV.
V centru Čtení a psaní probíhala Středověká cestovní kancelář. Každý si měl najít jeden hrad, na kterém se údajně objevili Lucemburkové a něco o něm napsat, aby nás nalákal na návštěvu hradu.
V centru Matematiky se děti seznámily s římskými číslicemi a v centru Svět si přečetly informace o středověkých městech a podle nich pak města vyrobily. Města zatím nemáme dokončená všechna, ale i ta v procesu vypadají krásně!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Dnes jsme si s dětmi užili masopustní hodování a veselí. Peklo se, zpívalo, tančilo, cvičilo (děkujeme 2. B!) a skotačilo. Moc jsme si to užili a děti si ani během ITV (integrované tematické výuky) nevšimly, že se vlastně učíme. No posuďte sami, komu by se doma nehodil malý pekař, který k nedělnímu kafíčku připraví takto perfektní masopustní koláčky? A co vy, chystáte se někam na masopustní průvod?

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Kosti, srdce, dech i svaly,

své znalosti lovím z hlavy.

V matice se mozek vaří,

jak v tajence aorta se daří.

Kelímkový telefon,

hlasitý je jako zvon.

Postřehovka „lidské tělo,“

v double se nám vyhrát chtělo.

Plíce, střeva, močovod,

učení o lidském těle nám přišlo vhod.

 

Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

A takový byl únor v 3. B:
skákání gumy, úspěch v recitační soutěži, preventivní program Pohodová třída, centra aktivit...a v neposlední řadě vyjmenovaná slova po B, L, M a spousta dalšího!

3. B přeje všem krásné jarní prázdniny

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Koncem února se žáčci ve 2. A věnovali tématu lidské tělo v centrech aktivit. V centru matematiky si vyluštili číselný rébus o lidském zdraví a vyzkoušeli si měření předmětů okolo sebe ve starodávných mírách jako jsou loket, palec, stopa nebo píď. V centru objevy zkoumali informace o lidském mozku v encyklopedii a také si svou paměť vyzkoušeli při hře „Co zmizelo z lékárničky?". V centru atelier si všichni vytvořili obrázky z otisků svých prstů a nakreslili jednu ze soustav lidského těla v životní velikosti. V centru čtení a psaní si přečetli velice zajímavý příběh s úkoly o chlapci, který měl úraz a zůstal na vozíčku a také navrhli, jak by mu mohli pomoci a také si vyluštili rébus o lidském těle.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V rámci hudební výchovy jsme se domluvili, že ukážeme, jaký kdo a na co máme talent. Každý si mohl vybrat tanec nebo zpěv. Někdo chtěl individuálně předvést, co umí nebo co se naučil, někteří se lépe cítí ve dvojici a objevily se i čtveřice. Nikomu nechyběla energie, a tak na konci hodiny tančila celá třída. V 5. A mají totiž talent úplně všichni!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Poslední dva týdny v únoru se nesly v 1. A v duchu masopustu. Masopust byl nejen součástí výuky českého jazyka a matematiky, ale i center aktivit. A jaké úkoly byly připraveny? V matematice si žáci a žákyně zamlsali na masopustních koláčcích a bonbonech. Jinak řečeno procvičovalo se zde sčítání a odčítání do 10. V objevech se seznamovalo s názvy tradičních masopustních masek. Vyzkoušelo se seřadit masopustní průvod, a nakonec se masopustní průvod kreslil. V ateliéru si každý vyrobil karnevalovou masku. A v centru čtení a psaní se pátralo, kdo se ukrývá pod maskou a vykresloval se šašek podle přečtených vět. Masopustní čas příjemně plynul a všichni se dozvěděli něco nového.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky
Tvorba vlastního hudebního doprovodu 
 
úterý jsme si ve 4. B zahráli na skladatele. Po připomenutí písně Já do lesa nepojedu se Piráti rozdělili do dvou týmů. Každý tým měl stejné Orffovy nástroje - dřívka, triangl/činely, rumba koule, bubínek. Děti měly vymyslet k písni Já do lesa nepojedu svůj originální doprovod za pomoci těchto nástrojů a spojit ho se zpěvem. Obě skupiny dokázaly, že jsou šikovní hudební skladatelé, jedna ze skupin si dokonce nakreslila vlastní barevný doprovod, aby pro ně hraní bylo přehlednější!
 
Filmový den 
 
Ve středu 19. 2. se ve třídě Pirátů konal Filmový den. Děti totiž konečně nasbíraly polovinu pokladu, který sbírají jako třída, a tak si mohly vybrat, co za speciální den by chtěly jako odměnu. Po dlouhém hlasování to vyhrál právě Filmový den a první z filmů byl Ratatouille. Děti si mohly donést své oblíbené mlsání, něco pohodlného na převlečení i různé plyšáky a deky.
přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Už je to uděláno, už je to hotovo.
Máme šachy a zas šachy,
zítra hrajem nanovo.

Jak to všechno vzniklo?
Ve Velmezu jsme si domluvili dřevěnou cívku. V pracovních činnostech ji lví chlapi obrousili a zatloukli vyčnívající hřebíky. Lvice zkompletovaly a nalepily šachovnici, vyrobenou panem učitelem Toníkem na školní 3D tiskárně, na desku stolu. O šachové figurky se postaral lev Kristián, jehož velkým koníčkem je 3D tisk. Pomohl nám i pan školník, díky!
A už hrajeme !
Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Zvládli jsme to! Máme za sebou zase veliký kus práce. V centrech jsme si vyzkoušeli prozkoumat tělo všemi možnými způsoby. Během práce jsme si vyzkoušeli pomocí myšlenkové mapy zmapovat, co už o lidském těle víme (a po skončení center jsme barevně dopsali nové informace), pomocí aplikace ClassroomScreen jsme se rozdělili do týmů a vyzkoušeli si rozličné úkoly - například popsat pocity, pojmenovat části těla s pomocí kostlivce Evžena a encyklopedií, prozkoumat obličej pomocí zrcátka a zjistit, zda jsou obě poloviny naší tváře stejné, nebo v minicentru popsat kamarádům pomocí červíků emoce, které jsme ve svém životě už zažili. Nechyběli ani matematické úkoly a bádání, kolik kostek je potřeba k obskládání jednoho žáka z týmu, nebo tvorba plakátu s lidským tělem. Stále pracujeme na sebehodnocení a myslíme, že už v tom brzy budeme profíci!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Žáci 2. B prožili v pátek 14. 2. krásné VALENTÝNSKÉ dopoledne. Proběhla i tolik očekávaná recitační soutěž. Všem výhercům gratulujeme a budeme držet palce do školního kola. 

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Pátek 14. února nebyl jen tak obyčejným dnem. Již zjišťovací ranní úkol na tento den upozorňoval. Pak následovala wellbeing aktivita „Odpinkni srdíčko" pro uvolnění a naladění na páteční den. A začala integrovaná tematická výuka, v matematice čekala na prvňáčky valentýnská běhačka s počítáním do 9. Český jazyk začal týmovou prací skládání srdíček a pak již bylo čtení s porozuměním. Nejprve se pod obrázky psala slova. Tato slova se pak musela doplnit do vynechaného valentýnského textu. Ale nebojte, vše se dalo zvládnout. A po této těžké práci následovala další wellbeing aktivita „Amorovy šípy", při které se všichni krásně uvolnili. Během celého pátečního dopoledne se s velkou chutí vyráběla valentýnská přáníčka, která se shromažďovala do speciální valentýnské schránky. A je zde již vrchol dne – třídnická hodina neboli Valentýnská pošta. Všichni se těšili na rozdávání a čtení valentýnských přání. Všechny potěšilo, že na každého někdo myslel a vyrobil pro něj přáníčko. Všem přejeme hodně milých lidiček kolem sebe.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Přestože venku byla velká zima a padal sníh, vydali se naši prvňáci ve středu 12. února na svoji první lekci plavání. Těšili se velice a vodu si náramně užili.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Na začátku února začaly další centra aktivit v 1. A tentokrát na téma Lidské tělo. V centru Čtení a psaní se procvičovalo čtení slov a rozdělování částí těla na slabiky. Pak se tvořil pan doktor v doktorském plášti, ve kterém procvičoval opis vět a nad každou větou se muselo přemýšlet a nakreslit správnou odpověď. V centru matematiky se v týmovém úkoly sčítaly různé části těla, a tedy se počítaly dlouhé příklady. Každý si pak vyrobil prstové počítání. Centrum Objevy všechny prověřilo, jak dobře znají lidské tělo. Nejprve se řešily přesmyčky a pak se části lidského těla dopisovaly do postavy. A v centru Ateliér byly připraveny různé pozice lidského těla. Zábava nastala během pantomimy a pak se jednotlivé pozice modelovaly. Velikou novinkou v 2. pololetí bylo vyplňování sebehodnocení a hodnocení celého pracovního týmu.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

4. 2. 2025: Leden utekl čtvrťákům jako voda, proto je načase si připomenout, co jsme zažili. Jako každý měsíc jsme byli v knihovně, pouze cestou zpátky jsme využili sněhové nadílky a postavili sněhuláky. V anglickém jazyce jsme dramatizovali příběhy o vesmírných objevitelích. Staré pověsti české jsme ztvárnili libovolným způsobem – někdo hrál divadlo, někdo maloval komiks, jiní sestříhali video na tabletu. Absolvovali jsme preventivní program o bezpečném pohybu chodců, navštívili jsme divadlo Pasáž nebo si postavili iglú v tělesné výchově a samozřejmě mnoho dalšího!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

29. 1. jsme se s ostatními třídami na 1. stupni vydali do divadla Pasáž na představení Čertův švagr. Bylo nás ten den trochu méně, protože naši spolužáci onemocněli. Představení se nám moc líbilo, bylo zábavné a plné písní.
Dne 30. 1. nastalo předávání pololetního vysvědčení. V pracovních činnostech jsme si jako správná pirátská třída vyrobili svého papouška na rameno. Na vysvědčení jsme se těšili, toto pololetí se nám dařilo. Slovní hodnocení jsme dostali jako pirátskou zprávu z kormidýlka jsme si pak vyrobili náramky.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Závěr ledna jsme díky velké nemocnosti strávili společně. Z obou tříd nás zůstalo celkem patnáct užili jsme si centra aktivit na téma Sluneční soustava, vyrazili do Pasáže na představení Čertův švagr a vysvědčení jsme si museli vypátrat pomocí stezky s úkoly. A teď už se těšíme na pololetní prázdniny a přejeme všem brzké uzdravení!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Po vánočních prázdninách jsme nastartovali další centra aktivit - Zvířata v zimě. V centrech jsme se naučili nejen poznávat stopy zvěře, ale vyzkoušeli jsme si je i vyrobit, tvořili jsme různé tabulky, matematické příklady a nezalekli jsme se ani nového centra "Angličtina". Práce se slovníkem, překladačem, ale i vysvětlení pojmu "hibernate" - každou výzvu jsme pokořili. Nechyběl ani úkol z dramatického soudku - sehrát divadlo, ve kterém spí medvěd hnědý zimním spánkem a ostatní lesní zvířátka se ho snaží probudit a trochu ho pozlobit. Během těchto center nás navštívily i děti z DS Studánka a neváhaly se s námi do úkolů zapojit.
V lednu jsme ještě zvládli pasování na čtenáře, ale potom se u nás ve třídě začaly dít věci...chřipkový bacil! A ten nám tedy dává zabrat. Ze 14 dětí z 1. B jich bylo najednou 8, v pondělí 27. 1. přišli do školy 2 stateční, v úterý už jen 1 a další den padla i paní učitelka. A tak máme ve škole našeho "posledního Mohykána" Radimka, který se statečně drží a zákeřnému bacilovi odolává. Děkujeme třídě 1. A, že ho vzali pod svá křídla. Držte nám palce, ať se v pondělí všichni zase ve zdraví sejdeme v naší lesní třídě!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Koncem ledna si žáčci ve 2. A užívali zimu i ve škole i když jen díky centrům aktivit nazvaných Paní Zima. I když počasí za oknem nebylo zrovna veselé, medvídci s chutí plnili úkoly v jednotlivých centrech. V atelieru zvládli vytvořit krásné obrázky zimního městečka a společně i postavu paní Zimy. V centru čtení si přečetli krásnou zimní pohádku o Křemílkovi a Vochomůrkovi a také splnili úkoly k textu. V matematice zvládli v barevném počítání pracovat s rovnicemi i postavit si iglú alespoň z kostek. V objevitelském centru pak bádali, co patří do ptačího krmítka a co ne. Vyzkoušeli si také vyrobit dobrůtku pro ptáčky.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V lednu nebyla pořádná zima jen venku. Ale zažili si ji i naši prvňáčci v centrech aktivit. V centru ateliér pořádně nasněžilo. A co dělat, když je všude hodně sněhu? No přeci stavět sněhuláka. Sněhuláci provázeli žáky a žákyně i v centru čtení a psaní. Nejprve se muselo vyhledat osm postavených sněhuláků, kteří měli na sobě písmena, ze kterých se skládala slova. Sněhuláci si připravili i čtení slov. A již název centra má v sobě i psaní. Tedy psaní zastoupilo bruslení písmen, slabik a slov do ledu. A sněhuláci čekali i v centru matematika. Nejprve se museli poskládat sněhuláci z matematických příkladů do deseti. Následovala zimní běhačka, ve které se nejprve musela zjistit šifra, a pak již psát a počítat příklady. A v závěru tohoto centra se žáci a žákyně pustili do bláznivého oblékání a podle oblečení se počítaly dlouhé příklady. A bylo tu poslední centrum objevy. Práce v tomto centru byla zaměřena na iglú. Nejprve bylo za úkol poskládat písmenková iglú. Pak již probíhala stavba iglú. Práce v centrech příjemně ubíhala a dětem nebyla ani trošku zima. Na tyto centra se přišly podívat i děti z dětské skupiny Studánka. A nezůstalo jen u dívání. Přidaly ruce k dílu a věřte, že nebylo poznat, kdo je již žák a kdo školkáček.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V Hlavičce centru jsme postavili, poskládali interiér Národního divadla. Víte, že Hynaisova opona má kamarády? Oponu železnou, hlavní, látkovou a bezpečnostní. Požár vedl stavitele k opatrnosti!
V centru Svět jsme prošli události světových válek. Víte, že v 1. světové válce se poprvé objevily tanky a jedovaté plyny?
V centru matematiky i Ateliéru jsme žili v klidu a míru. Platilo se krásnými bankovkami, Baťu znal celý svět a pěkné střevíčky si dámy mohly koupit za 19 korun. Pan Karel Čapek psal svá literární díla a my zaznamenali jeho Dášeňku na černobílý film.
Nejsmutněji bylo v centru Čtení. Nahlédli jsme do nejtemnější hodiny lidstva, do knihy HOLOCAUST. Ze slov likvidační tábor, Osvětim a cílené vyvražďování nevinných lidí mrazí.
Musíme si to pamatovat a chránit si naše práva na život, svobodu a mír.

Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V úterý 21. ledna prožívali naši prvňáčci velmi slavnostní den. Vždyť být pasován na čtenáře je velmi významná událost. Slavnostní okamžik začal společným vystoupením žáků a žákyň, které se připravilo speciálně pro tento čtenářský den. Po vystoupení se netrpělivě očekával příchod pana krále Jiřího.
Před zraky maminek, tatínků, sourozenců, prarodičů, pana ředitele i paní zástupkyně každý žáček a žákyně z 1. A i z 1. B předstoupil před pana krále, který všechny postupně pasoval do stavu čtenářského. Hurá! Od této chvíle jsou naši prvňáčci přijati do velké rodiny čtenářů a všichni se již těší na půjčování, a hlavně čtení knížek.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V pondělí 20. 1. si 2.A udělala celodenní výlet do Domu dětí a mládeže v Třebíči – Borovině, kde si pracovníci připravili pro žáky třebíčských škol zábavné dopoledne u příležitosti kulatého výročí otevření DDM. Děti velice zaujala ukázka z nabídky kroužků, které DDM pro děti pořádá. Druháčci si vyzkoušeli zábavné logické, dovednostní i sportovní hry, vyrábění ve výtvarném kroužku a také navštívili zookoutek, kde si mohli prohlédnout a dokonce i pohladit zajímavá zvířátka. Dopoledne jsme si všichni velice užili a moc děkujeme za pozvání na tuto skvělou akci.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Lvi z 5. A dnes prožívají významný den. Dne 20. 1. 2025 se koná regionální kolo celorepublikové soutěže o nejoblíbenějšího učitele ČR Zlatý Ámos. Svoji třídní učitelku Václavu Nešpůrkovou nominovali Lvi páťáci. Naše Venda společně s Barčou, Verčou a Ondrou právě nyní bojuje v Poslanecké sněmovně v Praze o postup do semifinále. Držme jim všichni pěsti!


Naše paní učitelka
(Martin Malach, 5. A)


Vendulka naše,
dnes nás učí zase.
Do školy se já těším,
ale nejvíc především
na paní učitelku,
naši velkou myslitelku.
Ať to dopadne jakkoliv, pro nás jsi jednička!


Lvi & Markéta

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Na tento svátek se těšily děti z 1. A celé měsíce a konečně nastal v úterý 14. ledna odpoledne! Ale než nadešel ten slavnostní okamžik, musela proběhnout zkouška, zda si již každý zaslouží psát perem. A když PISÁLKŮV SVÁTEK tak byly samozřejmě připraveny psací úkoly: běhací slova, sestav větu, slova z písmen, sněhulákové psaní, písmenkové pexeso, stolní hra písmenkovka. Úkoly se velmi dařily, neboť spolupracovaly a podporovaly se celé rodinné klany. A protože všichni prvňáčci a prvňačky prokázali velký psací um, tak se rozloučili s tužkou a po procházce slavnostní uličkou za bouřlivého potlesku spolužáků, spolužaček a rodičů, bylo všem předáno pero. Od tohoto dne se už v 1. A nepíše tužkou, ale perem! Hurá!

přečíst celé