Dění ve třídách Začít spolu

Pro budoucí prvňáčky

Ve 4.B jsme si už v polovině března zasadili své oblíbené bylinky - měli jsme na výběr pažitku, majoránku, roketu, salát dubáček a řeřichu, někdo si na okrasu zasadil také osení. Každý týden jsme si kreslili změny našich bylinek. Některé samozřejmě rostou rychleji, a proto jsme dnes přichystali jejich ochutnávku. Paní učitelka udělala tvarohovou pomazánku, ostatní krájeli bagety a další bylinky ze zahrádky od spolužáků. Byla to chutná úroda!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V dubnových dnech to v 1. A již žilo Velikonocemi. A samozřejmě nemohly chybět ani oblíbená centra aktivit, tentokrát na téma Velikonoce. A tato centra byla i v něčem jiná. Přišli za námi předškoláci ze školky. Ale věřte nám, zapojili se tak úžasně, že by nikdo nepoznal, kdo je již školákem a kdo předškolákem. V centru čtení a psaní se třídila vajíčka do správných košíčků a tím se procvičovalo čtení psacím písmem, pak následovalo čtení s vybarvováním. Někdo si v tomto centru vyzkoušel i velikonoční jednotažky. V centru matematika se skládala a řadila podle velikosti vajíčka, aby vyšla správná tajenka a pak se již tvořily velikonoční příklady a vykreslovaly se velikonoční vajíčka. V centru ateliér se kromě skládání velikonočních obrázků vytvářel 3D model. A to nejlepší nakonec. Do centra objevy se těšil úplně každý, protože se zde vyráběla vajíčková pomazánka. To vám byla dobrota. Celá 1. A všem přeje krásné Velikonoce.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Třída 2. B si naplno užila tři dny VELIKONOČNÍCH aktivit. Teď už mohou začít očekávané prázdniny...
Všem ze srdce přejeme KRÁSNÉ VELIKONOCE!

Třída 2. B

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Řekl nám smutný ledovec,

kdo ochrání mě, není pitomec.

Vytvořili jsme společně 3D dílko do výtvarné soutěže „Ochrana ledovců.“

Náš výtvor doplnil zajímavou básní lví básník Martin.

 

Ledovec

Byl tu jeden ledovec,

rozpadl se nakonec.

Ještě než šel věčně spát,

napsal lidem řadu zpráv:

„Lidé, buďte vlídní, nedělejte z nás povodni!

My tu stojíme, zásobárnu vody tvoříme!

Nestavte tu silnice, mosty, dálnice!

Neničte už prostředí nebo vás to zabolí.“

Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

9. dubna měla 2. A vzácnou návštěvu. Přišla se za námi podívat paní Zábranská se svým vodicím pejskem Tarou. Na návštěvu milých hostů jsme se předem připravili. Nakreslili jsme obrázky páníčků s vodicími pejsky. Vyhledali jsme si na internetu informace o tom, co vše výcvik vodicího pejska zahrnuje a že cesta takového štěňátka ke svému páníčkovi je docela dlouhá a náročná, protože během závěrečných zkoušek musí pejsek prokázat, že zvládne 33 – 40 různých povelů. Během besedy jsme se také dozvěděli, že pokud má pejsek na sobě svou pracovní vestu s držadlem, tak se musí plně soustředit na svou práci. Proto bychom ho také při setkání venku neměli nijak rozptylovat, hladit nebo ho lákat na pamlsky. Jestliže pejsek na sobě vestu nemá, už se smí chovat jako každý běžný domácí mazlíček a po dovolení od páníčka si ho můžeme i pohladit. Toto jsme si samozřejmě rádi hned vyzkoušeli. Vodicí pejsci mají i svůj mezinárodní svátek, který si připomínáme 30. dubna.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Na pondělní odpoledne 7. dubna si žáci a žákyně připravili pro rodiče a sourozence malé velikonoční vystoupení, ve kterém nechyběly básničky, písničky i velikonoční koledování. To víte, že u mnohých byla tréma. Ale po vystoupení tento nepříjemný pocit opadnul a vystupující, rodiče i sourozenci se pustili nejen do hodování ale i velikonoční tvoření. Zdobila se vajíčka, udělal se košíček na vajíčka a nechyběl ani velikonoční závěs v podobě kuřátka s vajíčky. Kdo měl zájem, mohl si zahrát i stolní hru Hon na vajíčka. Pondělní odpoledne příjemně uběhlo a přiblížilo všechny k těmto svátkům jara. Hezké Velikonoce.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Dnešním dnem jsme dokončili naše další CA, která nesla název "Malý zahradník". Studovali jsme, co se děje pod zemí, zopakovali jsme si části těla rostlin, dozvěděli jsme se, kdo jsou to škůdci - a jak s nimi zatočit.
Nechybělo ani zopakování pojmů SÁZÍM x SEJU. Vytvořili jsme si na našich oknech pozorovací sady, kde každý den pozorujeme klíčení hrachu a fazolí (a nyní už u některých krásně sledujeme kořenový systém). Na oknech máme také pokus s cibulí a jsme zvědaví, komu zakoření. Matematicky jsme zpracovali i recept na zeleninový salát a seznámili jsme se jak s kuchyňskou váhou, tak s kalkulačkou.
Děti pracovaly s nadšením a byly vyslyšeny jejich prosby - více pokusů a zkoumání.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Jaro zavítalo i do center aktivit mezi naše prvňáčky. A připravilo pro ně hodně práce. V centru Objevů se poznávaly části těla kvetoucích rostlin a učily se názvy jarních květin. Centrum Ateliér bylo tentokrát zaměřeno hudebně. Nejprve se učila písnička Travička zelená. Nejtěžším úkolem bylo tuto písničku zahrát společně na xylofony. V centru Čtení a psaní se nejdříve skládalo jarní domino, pak se hledaly věty podle obrázků, a nakonec se tyto věty krásně psaly. A zbývá centrum Matematika. Tam žáci a žákyně navštívili jarní blešák, kde bylo plno věcí na prodej. A tedy se všichni rázem ocitli ve finanční gramotnosti, ve které se počítaly ceny nákupů a jakými mincemi se nákup zaplatí. Jarní centra nás zase o kousek přiblížila k jaru, na které jsme se již všichni těšili.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V prvních jarních dnech se žáčci ve 2. A v centrech aktivit celý týden radovali, že jaro už je tady! V centru matematiky si v barevném počítání vyzkoušeli řešit nerovnice a ve skupince pak řešili i úkoly se zvířátky dědy Lesoně, se kterými se pracuje v matematice profesora Hejného. V centru objevy vyhledávali informace z encyklopedií o ptačích vejcích a líhnutí malých ptáčat v hnízdě. V centru atelier si všichni vytvořili malý komiks o klíčení rostlinky, založili si svůj pokus s klíčením čočky a také si zahráli pohádku o Křemílkovi a Vochomůrkovi „Jak zasadili semínko". V centru čtení a psaní se podívali na pohádku o Kátě a Škubánkovi, jak se Škubánek „vyklubal" a pak pracovali s úryvkem textu z této pohádky, řadili a přepisovali její stručný děj. Během tohoto jarního týdne si někteří také zahráli legendární hru „Skořápky", jarní pexeso, vyzkoušeli si rozklepnout vajíčko. Všichni se v jednom z ranních kruhů dozvěděli, jak poznat, které vajíčko je uvařené a které syrové i bez porušení jejich skořápky. Jaro je tady a to je super!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

DNESKA V ČESKÉM JAZYCE
BĚHALI JSME VELICE.
SYN, SYTÝ A SYROVÝ-
DOPLŇOVALI JSME Y.
KAMÍNKY JSME POUŽILI
A DO SLOV PAK VLOŽILI.
NA PŘÍŠTĚ SE TĚŠÍME,
CO ZASE VYMYSLÍME.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V pondělí si pro nás žákyně 4. B Izabela Oličová přichystala hodinu aikida, jelikož sama tento sport již delší dobu dělá. Izi došla do hodiny v kimonu a se svým zeleným páskem, který nedávno získala. Ukázala nám také předešlé pásky, a poučila o tom, co to aikido je, kdo ho založil a jak jdou ocenění (pásky) za sebou.
Teorii střídala s praktickými ukázkami sebeobrany, různé chvaty a postoje si vyzkoušeli jak její spolužáci, tak i paní učitelka.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V pátek 21. 3. jsme se všichni vypravili do Alternátoru, kde probíhala soutěž Boyard. Po společném zahájení jsme se pustili do "boje". Všechny naše týmy běhaly po celých budovách Alternátoru i DDM a plnily zadané úkoly i hádanky. Vyzkoušeli jsme si prolézt pavoučí sítí, ve tmě ve sklepě hledat kameny, porazit strážce ve hře Jenga nebo také společně postavit komín z kostek za pomoci provázků a gumičky.
Po získání pěti klíčů jsme se snažili získat co nejvíce indicií do závěru hry. Byl to krásný den plný napětí, který jsme si moc užili!

Těšíme se na příště!
3. B a 4. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

14. 3. 2025 navštívili žáci 4. A představení Pověsti pro štěstí v divadle Pasáž. Děj různých pověstí nás hravou formou okamžitě vtáhl natolik, že jsme během celého představení úplně zapomněli pořídit jakoukoliv fotku, což jsme si vynahradili cestou zpátky do školy, kdy žáci objevili srdíčkovou kaluž.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Během prvních jarních dnů se žáci 2. -  5. ročníku zapojili do mezinárodně koordinované soutěže Matematický klokan. 2. a 3. ročníky soutěží v kategorii Cvrček, 4. a 5. ročník v kategorii Klokánek. Tato soutěž, která má ve více než 60 zemích světa každoročně miliony účastníků, je zaměřená na logickém myšlení v oblasti matematiky. Pro nejmladší žáky je to zároveň i skvělá zkouška čtenářské gramotnosti. Česká republika se do soutěže zapojila poprvé v roce 1995. Úkoly, které na první pohled vypadají hravě a zajímavě, jsou docela náročné. Ale kdo se nevzdává – vyhrává!  Děkujeme všem, kteří neváhali potrápit své hlavičky a zodpovědně s nadšením se pustili do řešení.                                                                                               

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Ve středu 19.3. jsme se celá třída vydala směr Alternátor, kde probíhala soutěž Boyard. Týmů tento den v soutěži bylo celkem 9. Ve 4.B jsme sestavili 2 týmy - Jen vítězství a Pomeranče. Po společném uvítání se šlo na věc! Oba týmy daly do soutěže maximum, běhaly po celé budově, hravě plnily zadané úkoly i hádanky. Vyzkoušely si např. prolézt pavoučí sítí, porazit strážce ve hře Jenga nebo také společnými silami postavit komín z kostek za pomoci provázků a gumičky.
Po získání pěti klíčů se snažili získat co nejvíce indicií, které jim pomohly do závěrečné hry! Po tvrdém úsilí se nakonec tým Pomeranče umístil na 2. místě a tým Jen vítězství na místě 1. - ještě aby ne, s takovým názvem! Oba týmy dostaly diplomy i krásné ceny a spokojeně se vrátily do školy.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V letošním roce oslavil již své šedesáté narozeniny Večerníček. A tuto významnou událost si naši prvňáci připomněli v centrech aktivit, které se věnovala tomuto televiznímu kamarádovi. V centru Čtení a psaní se tvořila knížku postaviček z večerníčků. Centrem matematiky provedli žáky a žákyně Pat a Mat. Děti jim pomáhaly stavět domečky z matematických příkladů na sčítání a odčítání do 10. Určitě se to dětem dařilo lépe než těmto dvěma popletům. A co myslíte, že by se mohlo dělat v centru Ateliér? No samozřejmě, vyrábět postavičku Večerníčka a skládat papírovou čepičku z novin. V centru Objevy se vzpomínalo, jak jde za sebou znělka, která se objevu každý den v televizi. A pak se tvořil rodný list Večerníčka. Tato pohádková centra si 1.A náramně užila a vzpomněla si na hodně postaviček, která všem přejí dobrou noc.
Večerníček a jeho postavičky děti provázely i v matematice, českém jazyce, hudební výchově a pracovních činnostech. Nová písmenka se vyvodila s opičkou Žofkou a chlapcem Řehořem a jeho řepou. Matematikou nás provázela Malá čarodějnice, Maxipes Fík, Křemílek a Vochomůrka. Dokonce třídou projel pohádkový autobus, do kterého nastupovaly pohádkové postavy. A nechyběl ani taneček na písničku Večerníček. A ač Večerníček bývá spojen s tím, že všichni mají jít do postýlek, tak v první třídě to žilo a nikomu se spát nechtělo.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Víte, že astronomický první jarní den v roce 2025 nastal dnes, ve čtvrtek 20. března přesně v 10:01 hodin? Tak přesně v tuto dobu se třídy 1. B a 2. B po svačině vydaly na první jarní procházku. Druháčci obdarovali prvňáčky lodičkami z dýhy, na které si každý něco nakreslil, nebo napsal svá tajná přání. Dnes je totiž také Mezinárodní den štěstí. To by bylo, aby se nám přání nevyplnila.
Po cestě jsme naše lodičky šťastně vypustili do potůčku a pozorovali, která zdolá vodní překážky. Krásný zážitek umocnilo i jarní počasí a příroda kolem, a tak si dnešní akci užili nejen žáci, ale i paní učitelky.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V pondělí druháci a třeťáci společně oslavili Den sv. Patrika. Dozvěděli se o něm spoustu informací, vyplňovali křížovky a o přestávkách tančili irské tance. Nakonec se k nám přidali i osmáci, kteří nás svojí návštěvou potěšili. 

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Ve středu dne 12.3. se naši žáci zúčastnili okresního kola ve vybíjené v kategorii otevřená (chlapci a dívky). V pořadatelské škole ZŠ Horka-Domky nás čekali 3 soupeři, kteří postoupili z prvních míst v okrskových kolech. Z naší školy se zúčastnili Zeno, Adam, Aleš, Ondra, Kris, Tomové, Jenda, Viky, Bára, Káťa, Sára a Iza.
Celý turnaj byl velmi vyrovnaný. Vybojovali jsme krásné 3. místo!
Všem hráčům gratulujeme k úžasnému výsledku a děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

V&M

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Tento týden se žáci ze 4. B ocitli v období pozdního středověku a vlády Lucemburků. V Ateliéru si měli pohrát s vodovkami a jejich rozpíjením na podkladu a následně na tabletech vyhledat informace o Karlu IV.
V centru Čtení a psaní probíhala Středověká cestovní kancelář. Každý si měl najít jeden hrad, na kterém se údajně objevili Lucemburkové a něco o něm napsat, aby nás nalákal na návštěvu hradu.
V centru Matematiky se děti seznámily s římskými číslicemi a v centru Svět si přečetly informace o středověkých městech a podle nich pak města vyrobily. Města zatím nemáme dokončená všechna, ale i ta v procesu vypadají krásně!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Dnes jsme si s dětmi užili masopustní hodování a veselí. Peklo se, zpívalo, tančilo, cvičilo (děkujeme 2. B!) a skotačilo. Moc jsme si to užili a děti si ani během ITV (integrované tematické výuky) nevšimly, že se vlastně učíme. No posuďte sami, komu by se doma nehodil malý pekař, který k nedělnímu kafíčku připraví takto perfektní masopustní koláčky? A co vy, chystáte se někam na masopustní průvod?

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Kosti, srdce, dech i svaly,

své znalosti lovím z hlavy.

V matice se mozek vaří,

jak v tajence aorta se daří.

Kelímkový telefon,

hlasitý je jako zvon.

Postřehovka „lidské tělo,“

v double se nám vyhrát chtělo.

Plíce, střeva, močovod,

učení o lidském těle nám přišlo vhod.

 

Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

A takový byl únor v 3. B:
skákání gumy, úspěch v recitační soutěži, preventivní program Pohodová třída, centra aktivit...a v neposlední řadě vyjmenovaná slova po B, L, M a spousta dalšího!

3. B přeje všem krásné jarní prázdniny

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Koncem února se žáčci ve 2. A věnovali tématu lidské tělo v centrech aktivit. V centru matematiky si vyluštili číselný rébus o lidském zdraví a vyzkoušeli si měření předmětů okolo sebe ve starodávných mírách jako jsou loket, palec, stopa nebo píď. V centru objevy zkoumali informace o lidském mozku v encyklopedii a také si svou paměť vyzkoušeli při hře „Co zmizelo z lékárničky?". V centru atelier si všichni vytvořili obrázky z otisků svých prstů a nakreslili jednu ze soustav lidského těla v životní velikosti. V centru čtení a psaní si přečetli velice zajímavý příběh s úkoly o chlapci, který měl úraz a zůstal na vozíčku a také navrhli, jak by mu mohli pomoci a také si vyluštili rébus o lidském těle.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

V rámci hudební výchovy jsme se domluvili, že ukážeme, jaký kdo a na co máme talent. Každý si mohl vybrat tanec nebo zpěv. Někdo chtěl individuálně předvést, co umí nebo co se naučil, někteří se lépe cítí ve dvojici a objevily se i čtveřice. Nikomu nechyběla energie, a tak na konci hodiny tančila celá třída. V 5. A mají totiž talent úplně všichni!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Poslední dva týdny v únoru se nesly v 1. A v duchu masopustu. Masopust byl nejen součástí výuky českého jazyka a matematiky, ale i center aktivit. A jaké úkoly byly připraveny? V matematice si žáci a žákyně zamlsali na masopustních koláčcích a bonbonech. Jinak řečeno procvičovalo se zde sčítání a odčítání do 10. V objevech se seznamovalo s názvy tradičních masopustních masek. Vyzkoušelo se seřadit masopustní průvod, a nakonec se masopustní průvod kreslil. V ateliéru si každý vyrobil karnevalovou masku. A v centru čtení a psaní se pátralo, kdo se ukrývá pod maskou a vykresloval se šašek podle přečtených vět. Masopustní čas příjemně plynul a všichni se dozvěděli něco nového.

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky
Tvorba vlastního hudebního doprovodu 
 
úterý jsme si ve 4. B zahráli na skladatele. Po připomenutí písně Já do lesa nepojedu se Piráti rozdělili do dvou týmů. Každý tým měl stejné Orffovy nástroje - dřívka, triangl/činely, rumba koule, bubínek. Děti měly vymyslet k písni Já do lesa nepojedu svůj originální doprovod za pomoci těchto nástrojů a spojit ho se zpěvem. Obě skupiny dokázaly, že jsou šikovní hudební skladatelé, jedna ze skupin si dokonce nakreslila vlastní barevný doprovod, aby pro ně hraní bylo přehlednější!
 
Filmový den 
 
Ve středu 19. 2. se ve třídě Pirátů konal Filmový den. Děti totiž konečně nasbíraly polovinu pokladu, který sbírají jako třída, a tak si mohly vybrat, co za speciální den by chtěly jako odměnu. Po dlouhém hlasování to vyhrál právě Filmový den a první z filmů byl Ratatouille. Děti si mohly donést své oblíbené mlsání, něco pohodlného na převlečení i různé plyšáky a deky.
přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Už je to uděláno, už je to hotovo.
Máme šachy a zas šachy,
zítra hrajem nanovo.

Jak to všechno vzniklo?
Ve Velmezu jsme si domluvili dřevěnou cívku. V pracovních činnostech ji lví chlapi obrousili a zatloukli vyčnívající hřebíky. Lvice zkompletovaly a nalepily šachovnici, vyrobenou panem učitelem Toníkem na školní 3D tiskárně, na desku stolu. O šachové figurky se postaral lev Kristián, jehož velkým koníčkem je 3D tisk. Pomohl nám i pan školník, díky!
A už hrajeme !
Lvi z 5. A

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Zvládli jsme to! Máme za sebou zase veliký kus práce. V centrech jsme si vyzkoušeli prozkoumat tělo všemi možnými způsoby. Během práce jsme si vyzkoušeli pomocí myšlenkové mapy zmapovat, co už o lidském těle víme (a po skončení center jsme barevně dopsali nové informace), pomocí aplikace ClassroomScreen jsme se rozdělili do týmů a vyzkoušeli si rozličné úkoly - například popsat pocity, pojmenovat části těla s pomocí kostlivce Evžena a encyklopedií, prozkoumat obličej pomocí zrcátka a zjistit, zda jsou obě poloviny naší tváře stejné, nebo v minicentru popsat kamarádům pomocí červíků emoce, které jsme ve svém životě už zažili. Nechyběli ani matematické úkoly a bádání, kolik kostek je potřeba k obskládání jednoho žáka z týmu, nebo tvorba plakátu s lidským tělem. Stále pracujeme na sebehodnocení a myslíme, že už v tom brzy budeme profíci!

přečíst celé
Pro budoucí prvňáčky

Žáci 2. B prožili v pátek 14. 2. krásné VALENTÝNSKÉ dopoledne. Proběhla i tolik očekávaná recitační soutěž. Všem výhercům gratulujeme a budeme držet palce do školního kola. 

přečíst celé