V letošním školním roce na 2. stupeň přešli žáci, kteří se na 1. stupni vyučovali podle programu Začít spolu. Vzhledem k tomu, že není jednoduché na tento program navázat kvůli odlišné organizaci výuky, vyučující 2. stupně se na tuto změnu dlouho připravovali. Jednalo se zejména o intenzivní vzdělávání a nastavování vhodných podmínek pro to, aby žáci z 1. stupně byli schopni rozvíjet takové znalosti, schopnosti a dovednosti, které si díky programu Začít spolu osvojili.
Každý den začínají žáci denní zprávou, kterou pro ně připravují jednotliví vyučující, případně si ji vytvářejí žáci sami. Tato zpráva slouží jako motivace do některé z hodin daného dne. Další důležitou aktivitou se stal ranní kruh, který vedou třídní učitelé 6. tříd vždy v pondělí 1. vyučovací hodinu. Zde se žáci učí vyjadřovat své myšlenky, naslouchat ostatním, dozví se zde program týdne, mají možnost naplánovat další aktivity atd. Páteční hodnotící kruh pak celý týden uzavírá, žáci hodnotí proběhlé aktivity, chování, můžou debatovat nad různými návrhy, řešit problémy a podobně. Centra aktivit nahrazuje na 2. stupni projekt eduScrum, který bude probíhat v různých předmětech během celého roku. Ve čtvrtletí si žáci hodnotí dosažené výstupy z českého jazyka, matematiky, angličtiny, s třídními učiteli se také zabývají osvojenými kompetencemi, které pak dále rozvíjejí.